Ganktennaslovnica

H.E. Gangteng Tulku Rinpoche.

Godine 1955. Kunzang Pema Namgyal, deveti Gangteng Tulku, rođen je u blizini Tongsa u udaljenom, planinskom i prelijepom području središnjeg Butana. Jednog dana, u dobi od tri godine, dok se igrao u šumi, Kunzang Pema Namgyal, uzeo je očev medaljon (tib. Gau) u kojem se nalazio mali kip Buddhe. Otvorio je Gau i nježno uklonio kip. Odjednom, kip je oživio i  progovorio, “Idem u Gangteng Gonpa-u!”, a zatim  odletio. Kada je Kunzangov otac  saznao da je njegov sin izgubio dragocjeni kip, počeo je pljuskati dječaka. No, nakon saslušanja dječjeg objašnjenja, otac je zastao u čudu i poklonio se svojem mladom sinu.

Godine 1959. nitko u obitelji mladog Tulku-a nikada nije čuo za ime Gangteng Gonpa-e, koja je bila smještena u dalekoj skrivenog zemlji Phobjika doline. Neuvjerljivo, dijete su nazvali ‘zimski dom posebnog crno-vratog ždrala, kao i sjedište Gangteng Tulku-a, pojavnog tijela kralja tertona iz 16. stoljeća  (otkrivača skrivenih riznica-blaga), svetog zaštitnika Butana, Pema Lingpa-e .

Nakon toga, Kunzang Pema Namgyal je prepoznat i potvrđen od Njegove Svetosti 16. Gyalwa Karmape, Rangjung Rigpe Dorjee, Njegove Svetosti Dudjom Jigdral Yeshe Dorjee, Njegove Svetosti Dilgo Khyentse Rinpoche-a i drugih majstora Vajrayana budizma, kao deveta uzastopna emanacija tijela Pema Lingpa-e.

Kao redovnik u samostanu Tongsa, prošao je tradicionalni odgoj primjeren inkarniranom lami prije nego što je službeno ustoličen u dobi od šesnaest godina kao 9. Gangteng Tulku u Gangteng Gonpa-i, tradicionalnom sjedištu Gangteng Tulku-a. Mladi opat je zatim preuzeo brigu o ostavštini svojih prethodnika – devetnaest privatno uzdržavanih Nyingma samostana i meditacijskih samotišta  (od tih godina, broj je narastao na više od trideset).

Pema Lingpa osobno je izabrao mjesto za Gangteng Gonpa-u. Gradnju samostana počeo je u 16. stoljeću unuk Pema Lingpa-e, prvi Gangteng Tulku, a gradnju je dovršio kasnije u tom stoljeću drugi Gangteng Tulku. Naziv samostana jednostavan je i prikladan, ”Top of the Hill” i pripisuje se Pema Lingpa-i. Gangteng Gonpa nalazi se u Wangdue Phodrang distriktu u središnjem Butanu i važan je samostan Nyingma-pa (stare budističke škole). Samostan predstavlja jedno od glavnih sjedišta vjerske tradicije koja se temelji na termama Pema Lingpa-e i jedan od dva glavna središta Nyingma-pa škole u Butanu.

9. Gangteng Tulku započeo je tri godine osobnog studija s Njeg. Sv. Dudjom Jigdral Yeshe Dorje Rinpoche-om, tadašnjim poglavarom Nyingma loze, primivši od njega cjelovitu skupinu  opunomoćenja i usmenih prijenosa u lozi Pema Lingpa-e , kao i od Njegove Svetosti Dilgo Khyentse Rinpoche-a. Nakon tog studija Gangteng Tulku je proveo osam godina u gotovo stalnom meditacijskom povlačenju pod tutorstvom bivšeg Je Khenpo-a, Tenzin Dondupa. Tenzin Dondup je cijenjen kao jedan od najvažnijih visoko ostvarenih Dzogchen majstora našeg vremena.

Kao primarni nositelj Pema Lingpa loze, Gangteng Tulku suočio se s teškim zadatkom ponovnog uspostavljanja dragocjenih praksi i učenja Pema Lingpa loze i fizičke strukture Gangteng Tulku samostana koji je tokom vremena ozbiljno propao. Što je još gore, ozbiljnost situacije pogoršao je gotovo potpun gubitak Pema Lingpa tradicije u Tibetu. Tibetanska tradicija Pema Lingpa-e bila je stoljećima čvrsto uspostavljena u samostanima Sungtrul i Tukse tulku-a  (emanacija govora i uma Pema Lingpa-e ) .

U to vrijeme on je počeo s razdobljem intenzivnih učiteljskih aktivnosti u Butanu, a također je nastavio i s osobnim daljnjim studijama u Nepalu uz štovanog Dzogchen majstora, Njegovu Svetost Chatral Rinpoche-a. Na prijedlog svog učitelja, bivšeg Je Khenpo-a, Tenzin Dondup Rinpoche-a, 9. Gangteng Tulku odlučio je sredinom 1980. posjetiti Zapad i poučavati u Dzogchen tradiciji. Njegov je cilj bio i ojačati Pema Lingpa lozu time što će dijeliti učenja među zapadne studente,  prikupljajući financijsku pomoć kako za obnovu 400 godina starog Gangteng samostana, tako i za mnoge druge Dharma projekte koje je započeo u Butanu.

Završivši još jedno trogodišnje povlačenje 1992. Gangteng Tulku Rinpoche je radio bez prestanka kako bi se osiguralo preživljavanje kako učenja tako i praksi Pema Lingpa tradicije. Projekti poput dva retreat centra za trogodišnje povlačenje, osamljeno Dzogchen pustinjačko obitavalište za trogodišnje povlačenje, novi samostan  (Ogyen Ling ) u blizini područja njegova rođenja  u Tongsa-i,  ženski samostan i shedra za žene u blizini Pema Lingpa rodnog mjesta u Bumthangu, te vrlo hvaljena shedra na razini sveučilišta u susjedstvu Gangteng Gonpa-e, samo su neki od rezultata Gangteng Tulkovih impresivnih napora za ponovnim oživljavanjem Pema Lingpa loze u Butanu kao i nastojanja da se ono proširi po mnogim drugim dijelovima svijeta.

Rinpoche je tokom  mnogih  godina putovanja i podučavanja  u Europi i Americi,  osnovao  i mnogo centara u svijetu. Njegovi glavni retreat centri na Zapadu su Pema Yang Dzong u Francuskoj i Choying Dzong u Coloradu, (USA).