14gtrO 14. GANOR DZOGCHEN RINPOCHE-u

Dzogchen Thupten Choekyi Nyima Ghaway Norbu, poznat kao Veliki Dzogchen 14. Ganor Rinpoche, boravio je u Zagrebu od 12. 06. do 28. 06. 07. u Centru za budistički studij, meditaciju i duhovnu kulturu „Padmasana“. Rinpoche je u ovom životu nosilac 21 tajne riznice mudrosti „Terme“(sa-ter i nam-ter), čija je autentičnost potvrđena od H.H. Dalai Lame.
Učenja, inicijacije i meditacijske prakse s Rinpocheom trajale su punih osam dana od 15.06 do 18.06. i od 22.06 do 25.06. i u tom je vremenu Rinpoche prenio četrdesetorici studenata članova Padmasane izuzetno rijetka i dragocjena učenja i specifične prakse Dzogchen – Terton loze koja je započela u starom Tibetu dolaskom budističkog adepta Lopon Padmasambhawe poznatog u Tibetu kao Guru Rinpoche-a (8. vijek) i pojavom njegovih prvih dvadeset i pet učenika.
‘Rinpocheove riječi’ je u Zagrebu s tibetanskog jezika (Derge dijalekta Do-Kham-a) prevodio na hrvatski njegov stari učenik i suradnik Lobsang Norbu (Drago), predsjednik H.B.D. Padmasane.
Ganor Rinpoche je izuzetan ne-stereotipan tibetanski Nyingmapa lama u lozi autentičnih povijesnih tertona, budističkih siddha (otkrivatelja dragocjenih duhovnih riznica), čije je ime upisano u starom tekstu Rinchen Tertso o terton lozama, mjestima i skrivenim riznicama koje su u ljudskom prostoru i vremenu ostavila bića prvobitne svjesnosti mudrosti (potpuno ostvareni vidyadhare ili rigdzin-i), kako bi time pomogli ljudskim bićima u različitim vremenima u njihovom duhovnom rastu i kroz različite metode im ukazali na put ka istini i sreći koju traže. Tertoni su izuzetno važni za očuvanje izvorne tibetanske budističke tradicije koja je kasnije nazvana školom Nyingmapa (sljedbenika starih učenja). Budistička su učenja puta sutre i tantre prvobitno stigla iz Indije sa indijskim budističkim panditom Kempo Bodhisattvom (Shantarakshitom), ostvarenim majstorom svih Buddhinih tekstova, učenim Vairochanom i ostalim Mahasattvama bodhisattvama koji su se okupili oko Guru Rinpochea po njegovom dolasku u Tibet. Tradicija se očuvala i počela prenositi Snježnom zemljom zahvaljujući snazi duhovne realizacije prvih dvadeset i pet Guru Rinpocheovih učenika, poput tibetanskog kralja Trisong Detsena, Khandro Yeshe Tsogyal, Dakini Mandarawe, Gyalwe Chogyanga, Longchen Rabjampe, Lha Lung Peldora , Namkai Nyingpo-a i drugih tibetanskih bodhisattvi. Pojava njihove besmrtne mudrosti ima uzroke u suosjećajnoj moći Guruovog blagoslova i kolekciji vrlina kod studenata iz prošlih života, na osnovu čega se rodila nepokolebljiva vjera u učiteljev um kao izvor konačne mudrosti i blaženstva. Tako su prvi učenici Velikog Guru Rinpochea iz zemlje Orgyan dobili blagoslov svih Buddha i bodhisattvi da mračnim Tibetom orijentiranim prema Bon tradiciji koja je tada dominirala, prošire doktrinu svijetlosti konačne mudrosti velikog pobjednika nad iluzijom sebstva Tathagate Buddhe Shakyamunija. Bila je to životna misija bez premca koja je prouzročila neizmjerno dobro u cijeloj povijesti budističkog Tibeta i dala osnovu za sve kasnije tibetanske budističke škole kao i daljnje širenje izvorne i cjelovite Vajrayana doktrine u susjedne zemlje, sve do današnjih dana širenja na Zapad u skladu s proročanstvom samog Buddhe o zadnjem okretaju kotača Dharme.

Iako je Rinpoche potekao iz tradicije Dzogchena i pripada Nyingmapa redu, on je i majstor Mahamudre, šest yogha Narope, yogha sestara Niguna i posebno učen u tradiciji Khadro Thana kao i u Drikung Kagyupa (Drikung-pa) lozama usmenih prijenosa. Završio je pet preliminarnih praksi (Ngodro) u skladu sa određenom tantričkom tradicijom i posjeduje rijetka tantrička postignuća u Mantrayani kroz milijune izvedenih mantri na Yidame (meditativna tantrička božanstva) iz četiri tibetanske škole, pa predstavlja utjelovljenje živućeg  učitelja-majstora Rime-a (ne-sektaštva u razumijevanju i prakticiranju Buddhine doktrine). Ganor Rinpoche vrlo je blizak Njegovoj Svetosti Dalai Lami i njegov je česti gost u Dharamsali (indijskom dijelu zapadnih obronaka visokih Himalaja), gdje godišnje predvodi tantričke rituale Tsechu, Nyernga, Phurdhogs (na osnovi tajne vizije božanstva Phurbe od kojeg je direktno primio inicijaciju) i terma praksu Ratna Lingpa-e „Veliki tajni Guhyasamaja“ sa stotinu tisuća tsog prinosa Vajrasattvi u desetom mjesecu po tibetanskom mjesečevom kalendaru za dugi život Njegove Svetosti Dalai Lame.
Ganor Rinpoche je poseban u tradiciji Tertona po tome što je jedan od pet živućih tertona koji se spominju u starim spisima o lozama tertona i siddha koji će otkriti (otpečatiti) već postojeće tajne duhovne riznice „Terme“ pohranjene na zapadnom području u vrijeme širenja budističke dharme na Zapad. U toj je misiji pored Švicarske posjetio i Hrvatsku i utisnuo duhovnu prisutnost Tertona u prvih četrdesetak odabranih učenika iz hrvatskog budističkog centra ‘Padmasana’ posvečenog tradiciji ”Rime”. Na taj način H.B.D. ‘Padmasana’ je dobila najveću moguću potvrdu svoje vrijednosti i dragocjen blagoslov loze tertona za svoj rad i smisao svog daljnjeg postojanja.

Tertonska loza Ganora i njegovog brata Lhadhang Palden Choegyal Rinpoche-a, opata starog samostana Lhadhang kojeg je podigao 1688, Jadel Kunchog Tenzin Rinpoche u istočnom dijelu grada Wonpo Toe Tashi Teng u oblasti Kham/Derge u Tibetu. Samostan je vijekovima pripadao inkarnacijama tertona Ganor loze i bio sjedište Nyingmapa duhovne tradicije.  Terton Tawa nGoshi  bio je prva inkarnacija Gyalwe Chogyanga, jednog od 25 studenata Guru Rinpochea. Terton Longchen Rabjang inkarnacija je tertona Tawa nGoshi- a, daljnje inkarnacije su tertoni Thruteb Tandom Gyapo, Thrutop Ngodrup, Thrutob Taksham Noden Dorje, Thrutob Tamdrin Gompo, nosilac Ngonter terme koja je u sustavu Rinchen Tertso), zatim terton gelong Tubten Namdrel Gyatso (poznat pod duhovnim imenom kao Lhadhang Palden Choegyal Rinpoche). Poznat je po specifičnim termama; Opa-Me-Ku termi, Ser-termi, Bel-pa termi (obred prizivanja kiše) i He (Purchen) termi (letećoj Phurbi). Choegyal Rinpoche bio je brat Ganor Rinpochea, koji se inkarnirao ponovo kao Tubten Namdrol Gyatso, napustivši  tijelo (u svojoj 11. godini), kako je i sam pretkazao u prošlom životu, ostavivši vidljivi znak realizacije otiskom svojeg stopala u tvrdoj kamenoj stijeni u blizini mjesta gdje je rastao. Choegyal Rinpoche ostavio je pismo kod Njegove Svetosti Dalai Lame i H.H. Penor Rinpochea,poglavara svih Nyingmapa, neposredno prije neuobičajenog načina napuštanja svog tijela, pretvorivši svih šest vitalnih organa i kosti u ringtsil, što je znak postignuća tri kaye. U pismu je upozorio na  mnoge stvari koje će se u budućnosti zbiti i najavio je svoj ponovni dolazak u dvije sukcesivne inkarnacije od koje će prva biti vrlo kratka. Posljednju inkarnaciju bivšeg Choegyal Rinpochea pronašao je i osobno potvrdio Njegova Svetost Dalai Lama, a potom i H.H. Penor Rinpoche. Yangtsin 13. Pema Trinley Drodul Rinpoche sada je star pet godina, majka mu je Pema Tsetso, tibetanska liječnica iz obitelji Ganor Rinpochea a Rinpoche je postao djed i tutor malog Yangtsina upravo kao što je u svom zapečaćenom pismu Njegovoj Svetosti Dalai Lami prorekao 11. Lhadhang Palden Choegyal Rinpoche prije svoje smrti.
13. Pema Trinley Drodul Rinpoche primit će sva učenja iz svoje tradicije tertona od svog djeda i tutora Ganor Rinpochea i jedan je od pet tertona koji će u budućnosti pronaći i otpečatiti neke od sakrivenih termi na Zapadu, čime će se na tim područjima stvoriti uvjeti za trajnu postavku Dharme i budističku Sanghu kroz inkarnirane učitelje.

ganor01Otisak stopala 14. Ganor Rinpoche-a u granitnom kamenu na dan 12.10.1986. godine između 18:00 i 19:00 popodne dok je predvodio ritualom Chod na stotinu podjela božanstava Changbu kao dio posebnog tretmana za gospođu Cheme Peldon, ženu Gyarong Karme iz 4. kamp-a tibetanske zajednice u mjestu Tezu. Gospođa Cheme je patila od ozbiljnog oboljenja uzrokovanog djelovanjem zlokobnih duhova, tako da sve standardne medicinske terapije nisu bile od pomoći.

ganor02Dana 31. kolovoza 1983. u godini Vodenog Psa (sedmog mjeseca po tibetanskom lunarnom kalendaru) u vrijeme izlaska zvijezde Rishi, Rinpoche je pronašao kamenu vodenu riznicu u svetoj rijeci Brahmaputra u blizini mjesta Tezu. Iz ove kamene riznice neprestano izlazi mirisno ulje koje ima izuzetno ljekovito svojstvo da revitalizira funkcije tjelesnih organa.

ganor03U periodu od 8. do 15.12.2005. godine (mjesec listopad po tibetanskom lunarnom kalendaru), Rinpoche je predvodio molitvu za postignuće dragocjenog dugog života. U to vrijeme potekao je nektar (dutsi), iz obredne torme božanstva dugovječnosti pred očima stotine redovnika samostana Namdroling u Južnoj Indiji (Belakoope).

ganor04Samostan ‘Lhagon Jangchub Choe Ling’ Tezu Lama Kamp 2 u Arunachal Pradesh – Indija, sjedište 14. Ganor Dzogchen Rinpoche-a.

ganor0514. Ganor Dzogchen Rinpoche u budističkom centru u Maleziji za vrijeme obreda Ganachakra na mandalu božanstava za dug život i zdravlje. Posvećenje supstanci za oboljele.

ganor0614. Ganor Rinpoche na kraju inicijacije u božanstvo Phurba dijeli završni blagoslov prisutnima u svom samostanu Lhagon Jangchub Choe Ling – Indija.